Instagram is de afgelopen jaren enorm populair geworden. Het is populair bij mensen van allerlei demografische groepen en uit alle lagen van de bevolking. In het geval van Instagram is het aantal volgers dat je krijgt het belangrijkst.
Aantal volgers is gelijk aan Instagram-succes
Het is belangrijk om hier te beseffen dat Instagram veel meer is dan alleen het aantal volgers dat je kunt krijgen. Uw aantal volgers is echter een van de Vinyadmedia belangrijke metingen (of statistieken) van de tool voor sociale media. Als je een groot aantal volgers hebt, zullen andere mensen de perceptie hebben dat jij (en je bedrijf) een succes bent. Dat leent zich voor uw professionele geloofwaardigheid en betrouwbaarheid.
Een sterk aantal volgers geeft u ook het vertrouwen dat uw bericht door andere mensen online wordt ontvangen en stelt u in staat uw bereik te vergroten tot een groot aantal verbindingen van goede kwaliteit. Het is ook een grote bijdrage aan het versterken van uw relatie met uw doelgroep, wat essentieel is voor uw succes.
Passend gebruik van hashtags: als het gaat om het vergroten van de bekendheid en zichtbaarheid, zijn hashtags een geweldige manier om dat te doen. Het is echter erg belangrijk dat je je niet laat meeslepen als het gaat om het gebruik van hashtags. De reden dat je het niet wilt overdrijven met hashtags is dat je doelgroep het niet zal waarderen en daardoor misschien niet bij je blijft. Er zijn enkele richtlijnen die u moet volgen bij het gebruik van hashtags, zodat u de best mogelijke resultaten krijgt van uw doelgroepleden.
Gebruik zeer specifieke hashtags
Pas de hashtag aan voor het specifieke socialemediakanaal dat u gebruikt
Zorg ervoor dat je hashtags sterk maar niet promotioneel zijn
Maak je hashtags duidelijk en beknopt
Gebruik niet te veel hashtags
Creëer een evenement: Een evenement samenstellen waarbij je influencers, merkambassadeurs, trouwe volgers, enz. verzamelt, is een uitstekende manier om je Instagram-volgers te vergroten. De resultaten van een dergelijk evenement kunnen veelzijdig zijn, zoals het verkrijgen van een groter aantal volgers, het opbouwen van een grotere naamsbekendheid en het vergroten van de betrokkenheid bij uw doelgroep.
Voer een passende wedstrijd uit: mensen houden van wedstrijden, vooral als ze een prijs winnen waarvan ze denken dat het de moeite waard was om eraan deel te nemen. Een wedstrijd kan veel ophef over uw bedrijf genereren, mensen enthousiast maken om betrokken te zijn en relaties opbouwen die solide en duurzaam zijn. Het is belangrijk dat u prikkels geeft die de moeite waard zijn. Enkele manieren waarop u mensen bij uw wedstrijd kunt betrekken, is door ze de wedstrijd “leuk” te laten vinden, door ze opmerkingen over uw wedstrijd te laten maken (mensen houden ervan hun mening te uiten en het gevoel te geven dat hun mening belangrijk voor u is). ), en andere creatieve manieren om mensen erbij te betrekken.
Betrek loyale volgers erbij: Een andere heel goede manier om Instagram-volgers te krijgen, is door loyale volgers erbij te betrekken. Laat ze je helpen bij het runnen van je evenement of wedstrijd. Geef ze een stem en geef ze het gevoel dat je hun deelname echt waardeert. Dit heeft veel voordelen, zoals uw merk een emotioneel/menselijk gevoel geven, uw bereik vergroten, uw reputatie vergroten, uw verkeer vergroten en meer mensen bewust maken van uw merk.
Maak contact met een sociale online gemeenschap: Het gevoel hebben deel uit te maken van een gemeenschap is van cruciaal belang voor uw steeds groter wordende succes als ondernemer. Het is niet alleen belangrijk om deel uit te maken van een sociale gemeenschap, maar het is ook essentieel dat u omgaat met de leden van die gemeenschap (of gemeenschappen). U wilt op de volgende manieren communiceren:
Deel uw verhaal: iedereen heeft een verhaal (waarschijnlijk meer dan één). Deel de jouwe omdat het zal resoneren met de andere leden van je sociale gemeenschap. Als mensen zich kunnen identificeren met wat u deelt, zult u erin slagen relaties met hen aan te gaan. Dat is cruciaal voor uw succes.
Zorg ervoor dat anderen uw inhoud willen delen: het is één ding om inhoud van topkwaliteit te schrijven, maar het is iets heel anders om ervoor te zorgen dat mensen de inhoud willen delen die u met hen hebt gedeeld. Als uw inhoud wordt gedeeld, kunt u een groter aantal mensen aanspreken en zo uw Instagram-volgers vergroten.
Begrijp duidelijk de redenen achter uw sociale gemeenschap: het is uiterst belangrijk voor u om een duidelijk begrip te hebben van waarom u uw sociale gemeenschap moest opbouwen. Er zijn zoveel redenen, maar ze zijn allemaal belangrijk en ze zouden altijd in je hoofd moeten zitten.